Dízel Fúvókák

Mi másik alternatívát kínálunk, nevezetesen a Carbon Cleaner tisztítási technológiát, amely lehetővé teszi a fúvókák megtisztítását anélkül, hogy azokat a motorból eltávolítanánk. A Carbon Cleaner berendezésünk által termelt hidrogén segítségével és a hengerekben a hőmérséklet növelésével az összes lerakódás elpárolog és a kipufogórendszeren keresztül távozik. Ezen kívül, ezzel az eljárással a motorszelepeket, a dugattyúgyűrűt, a turbófeltöltőt és annak részeit, az EGR-szelepet, a dízel részecskeszűrőt vagy a katalizátort is tisztítjuk. És mindezt 45 percen belül.

Fúvókák szennyezettségére utaló első jelek:

  • fordulatszám ingadozik alapjáraton
  • megtorpan az autó gyorsítás közben
  • a motor nehezen indítható
  • nagy károsanyag-kibocsátás és füst
  • kisebb teljesítmény és nyomaték
  • nagy üzemanyag-fogyasztás

A dízel fúvókák eltömődése vagy beszennyeződése a következő problémákhoz vezet:

A motor leáll, kihagy – a levegő/üzemanyag elégtelen elegye miatt nem megfelelő az égés a hengerek belsejében, ami vezetés közben érezhető. A motor hangja is megváltozik.

Teljesítményvesztés – a motornak elegendő üzemanyagra van szüksége a megfelelő égéshez. Ha az égést valami akadályozza, a motor teljesítménye csökken.

Fordulatszám ingadozás – ha üresjáratban rendszertelen az üzemanyagellátás, akkor csökken a fordulatszám és végül leáll a motor. A hidegindítás is nehézkes lehet, de az is előfordulhat, hogy a motor nem fog elindulni.

Emisszió és füst – az üzemanyag-elégés hatékonyságának csökkenése hiányos vagy egyenetlen égést eredményez, és jelentősen megnő a károsanyagkibocsátás.

Nagy üzemanyagfogyasztás – ha az égés hatékonyságát negatív hatások érik, akkor több üzemanyagot kell elégetni a kívánt teljesítmény eléréséhez.

Miért tömődnek el a dízel fúvókák?

A dízel fúvókák eltömődésének fő oka az üzemanyag rossz minősége. Az EU által megengedettnél nagyobb mennyiségű ként tartalmazó dízel üzemanyag károsíthatja a fúvókákat. Ez akkor fordul elő, ha feketepiacról származó rossz minőségű üzemanyagot tankol vagy éppen a helyi benzinkút kevert valami mást az üzemanyaghoz. A nagy üzletláncok már azt reklámozzák, hogy ellenőrzik az üzemanyag minőségét egyes mobil laboratóriumokban, bár eddig senki nem találkozott ilyennel. A fúvókák eltömődését okozhatja még az, ha a fúvókák már hosszabb ideje használatban vannak a járműben és fizikailag megsérültek illetve mechanikai hibái vannak.

Gyakran előfordul, hogy korom rakódik le a fúvókákban, ami eltömődéshez vezet. A korom nem az injektorok külső végein, hanem inkább a belső részeken, a befecskendezőtűkön és az olajadagoló szelepeken rakódik le. Ezek a lerakódások gyakran kokszra hasonlítanak (sötétbarna színűek), bár első pillantásra nagyon világosak, szinte szürke és fehér színűek is lehetnek. Ezek a lerakódások szinte bármilyen típusú dízelmotorban keletkezhetnek, legyen az Common Rail vagy közvetlen befecskendezésű dízelmotor. Általában csak közvetlen üzemanyag-befecskendezésű új motoroknál okoz működési problémát.

A dízel fúvókák tisztításának módjai

A probléma diagnosztizálása után és miután meggyőződtünk arról, hogy a fenti tüneteket a dízel fúvókák okozzák, számos megoldás létezik a probléma kezelésére. Az első megoldásként megkísérelhetjük kémiai adalékkal megtisztítani a fúvókákat, ez viszonylag egyszerű és olcsó módszer.  A másik módszer a fúvókák szétszerelése és ultrahangos tisztítása egy speciális géppel. Ennek a szolgáltatásnak árai a szolgáltatástól és a tiszító géptől függően nagyon eltérőek, és szétszereléssel jár, ami nem ingyenes.